Razvoj pisnih spretnosti, še posebej v kombinaciji s tehničnim znanjem, kot je kodiranje, vašemu otroku garantira svetlo prihodnost tako v šoli, kot na karierni poti. Ste vedeli, da gresta programiranje in pisanje z roko v roki? Med učenjem programiranja otrok ustvarja digitalne pripovedi, ki izboljšajo pisne spretnosti in prinašajo uspeh.
Pisateljevo orodje za pripovedovanje zgodbe so besede in povedi. Programerji dosegajo več orodij, kot so slike, glasba, animacije … Fleksibilnost pri programiranju dovoli otrokom, da njihove zgodbe celo reagirajo na občinstvo.
Pisanje scenarija v pripovedniški igri od otrok zahteva, da razmislijo o vsaki podrobnosti in posledici, ki jo lahko ima posamezen spisan karakter. Ne smejo si privoščiti, da bi bile osebe prazne in brez osebnosti. Primorani so sestaviti točno takšne karakterje, ki gredo k celotni namišljeni zgodbi.
Ustvarjanje igre, ki je zasnovana na zgodbi, zahteva pripovedovanje, sestavljanje različnih fragmentov, postavljanje dialogov, razumevanje interesov publike. Z drugimi besedami, od otroka zahteva točno tiste spretnosti, ki jih zahteva tudi učiteljica slovenščine pri pisanju domišljijskega spisa.
Nekaterim otrokom strmenje v prazen list papirja predstavlja tesnobo in paniko. Programerjem to daje možnost izbire in proste roke pri pisanju. Pri programiranju otroci začnejo pri sestavljanju ene osebe, eksperimentirajo z dialogom, miganjem, interakcijami. Dodajajo nove igralce in nove pogovore. Med programiranjem, torej, ni prazne glave in strahu pred “brezidejnim sindromom”, temveč se vse dojema kot diskreten problem, ki ga je potrebno rešiti.
Ko se otroci začnejo učiti programiranja, jim en premik igralca v igri vzame pet vrstic. Sčasoma, ko se naučijo več programerskih konceptov, en premik lahko spravijo na dve vrstici. Programiranje uči otroke, da je potrebno iz vseh “sestavin” vzeti tisto najmočnejše, kar ponujajo, da bi lahko spisali efektivno in direktno idejo.
Programiranje in pisanje sta podobna procesa. Ko se otroci začnejo učiti programiranja, razmislijo, kaj bodo potrebovali, da bi projekt uspel. Enako je pri pisanju šolskih esejev – morajo se organizirati in postaviti ideje v smiselna poglavja, da bi jih razumeli in uspeli med seboj povezati.
Interaktivna narava programiranja ustvari izziv bolj zanimiv. Ne glede na to, ali je vaš otrok odličen v pripovedništvu, ali pa potrebuje vsaj malo pomoči, boste opazili, da bo šla ta spretnost s programiranjem samo še navzgor.
Če se vaš otrok zanima za programiranje, preverite naše tečaje na https://digitalschool.si/.