Beseda algoritem se lahko sliši izredno nerelevantna za otroke, a resnica tiči v dejstvu, da so ti povsod okoli njih, bodisi v tehnologiji ali v vsakodnevnih odločitvah. Algoritmi so fascinantni, in četudi so nekateri od njih zelo kompleksni, je njihov koncept na splošno izredno enostaven.
Algoritem je natančen postopek (“korak za korakom”) skupek navodil ali formula, ki reši problem ali dokonča nalogo. V računalništvu programerji pišejo algoritme, da bi naučili računalnik, kako naj se loti naloge in jo tudi izpolni.
Če pomislimo na algoritme na najbolj splošen način možno (ne le v povezavi z računalnikom), so ti povsod. Recept v kuhinji je algoritem, metoda, ki jo uporabljate za reševanje majhnih ali velikih problemov, so algoritmi, načini, kako zlagate majico ali nogavice, je algoritem. Celo vašo jutranjo rutino lahko smatramo kot algoritem!
Malo za šalo, malo za res – otrokova jutranja rutina oz. algoritem bi lahko izgledal tako:
Spodbudite otroka, da napišejo svoj jutranjo rutino ali rutino pranja zob kot algoritem s pomočjo korakov. Brez, da bi se sploh zavedali, bodo spoznali računalniške koncepte , kot so ponavljanje (ščetkaj zobe spredaj desno petkrat), zaporedje (zmoči ščetko, daj zobno pasto) ali pogojno logiko (če je skleda prazna, nehaj jesti).
Izzovite svojega otroka, da bo pri podajanju navodil karseda specifičen. Računalniki ne razumejo in ne poznajo naših namenov, zato program ne bo vedel, da bo moral najprej vzeti skledo iz omare, če bo hotel vanjo naliti mleko. Brez nje se bo mleko polilo na tla.
Vendar pa se zdi, da otroci razumejo tovrstne situacije intuitivno. Njihovi možgani delujejo na način, da samodejno ustvarijo zaporedje korakov, ki jim pomagajo doseči svoj cilj. To je pravzaprav algoritem – natančno določen niz korakov, ki vodi do določenega rezultata.
Današnja tehnologija nam omogoča, da otroke naučimo programiranja in razvijanja algoritmov že v zelo zgodnji dobi. Z nekaj preprostimi igralnimi pripomočki, kot so kocke z barvami ali liki iz risank, lahko otrokom predstavimo koncepte programiranja in jih spodbudimo k samostojnemu ustvarjanju svojih algoritmov.
Lahko pa uporabimo mikrokrmilnike Arduino, v Digital School izvajamo Tečaj programiranja Arduino, kjer lahko sprogramiramo algoritme za prižiganje RGB luči, različne senzorje, kot so senzor bližine ali premikanja, in sprogramiramo gumbe, da se sprožijo določeni ukazi, ko jih pritisnemo.
Ko otroci spoznajo, da lahko z algoritmi preprosto rešujejo vsakdanje probleme, se odprejo nove možnosti. Lahko začnejo razmišljati o bolj zapletenih nalogah in ustvarjati vedno bolj kompleksne algoritme. To jim ne samo pomaga razvijati logično razmišljanje, ampak tudi kreativnost in inovativnost.
Algoritemsko mišljenje ali sposobnost definiranja čistih korakov z namenom reševanja problemov, je pomembno pri matematiki ali znanosti. Otroci neprestano in nevede uporabljajo algoritme, še posebej pri matematiki. Algoritemsko mišljenje omogoča otrokom, da rešujejo probleme in konceptualizirajo rešitve z namenom postopnega procesa.
Otroci lahko izboljšajo svoje algoritemsko mišljenje tako, da obiščejo Hour of Code, ki ga organizira Digital School Slovenija. Pri urici kodiranja se bodo srečali z zaporedji, ponovitvami, pogojno logiko, reševanjem problemov … Algoritemsko mišljenje lahko izboljšajo preko celega dneva in preko kreativnih projektov, ki spodbujajo vse spretnosti.
Če želite vašemu otroku predstaviti osnove logičnega razmišljanja in programiranja ga pripeljite na brezplačno spoznavno uro programiranja, kjer bo podrobno spoznal in uporabljal algoritme, prijavite se na https://digitalschool.si/vpis/.
Za še več informacij nas kontaktirajte na info@digitalschool.si oziroma 070 761 222 ali pa si oglejte informativno prijavo.